nedelja, 09. oktober 2016

Napotki za tek v klanec



Nekaj malega napotkov za tek oziroma hitro hojo v klanec. V smislu priti čim hitreje s čim manj mučenja do vrha.
Ali je tek ali hitra hoja v klanec zavisi od naklona samega klanca. Kar se samega naklona tiče, je to kar subjektivna percepcija. Za nekatere je že 20 procentov zelo strm klanec, za nekatere pač ne. O tem naj vsak sam presodi.
Dobro je, da vemo kakšen klanec nas čaka, kako dolg je vzpon in kakšne so razmere na tem odseku. Temu se tudi primerno opremimo in pripravimo.

Naštel bom samo nekaj napotkov, ki znajo priti prav:
  • na začetku se ne zaženemo, ker smo še spočiti
  • razporedimo svojo moč oziroma kondicijo na celotno dolžino
  • če je naklon res strm, je bolje hitro hoditi, kot počasi teči
  • če smo vajeni, uporabimo pohodne palice
  • hodimo oziroma tečemo, kar se da vzravnani, da ne obremenjujemo ledvenega dela
  • poslušamo ali spremljamo srčni utrip in dihanje. Če dihamo prehitro in pregloboko, je samo še majhen korak od tega, da sistem zablokira
  • stopamo bolj na sprednji del stopala, da ne obremenjujemo mečnih mišic
  • pospešujemo takrat, ko zapustimo polovico klanca
  • na koncu opravimo ciljni šprint

To je res na kratko, saj je vsak klanec poglavje zase. Ti napotki so samo za v klanec, saj če nas čaka spust, ni dobro, da se „skurimo“ na vzponu.

Če bi rad preizkusil/a te napotke, si vabljen/a 15.10.2016 ob 10.00 uri na tekmo Veliki Javornik half vertical kilometer. Več o tem si poglej na www.slotrail.si ali klikni na zgornjo sliko.


Do naslednjič.